Kvalitní manažeři jsou základem úspěchu v přímém prodeji
Přímý prodej jako jedna z forem podnikání úspěšně funguje v České republice už více jak 20 let. Stejně jako ostatní podnikatelské činnosti prochází vývojem a reaguje jak na nové trendy ve svém oboru, tak na změny ve společnosti, a to s cílem zlepšení konkurenceschopnosti, efektivnosti práce a zvýšení standardu služeb poskytovaných zákazníkům. Bez kvalitních manažerů, kteří jsou hnací silou každé firmy, není možné dosáhnout žádného z výše zmíněných cílů, a proto školení a trénink managementu patří mezi hlavní priority každé společnosti, Zepter International nevyjímaje.
Budoucnost přímého prodeje – kancelářský prodej
Obchodní aktivity, resp. přímý prodej, společnosti Zepter International jsou v současné době v České republice založeny na třech pilířích, které tvoří: domácí prezentace, akce / festivaly a regionální obchodní kanceláře (ROK). Protože už více jak sedm let se stále ve větší míře ukazuje obrovský obchodní potenciál a efektivita kancelářského prodeje prostřednictvím ROK, je kladen stále větší důraz na tento prodejní kanál. Do konce roku 2012 by tak mělo vzniknout a fungovat v České republice cca 100 ROK, které by z dlouhodobého hlediska měly tvořit více jak 50 % celkového ročního obratu společnosti Zepter. Tento cíl by ale nebylo možné realizovat bez kvalitního managementu, a proto už od roku 2007 pořádá Zepter International ČR ve spolupráci s International Education Centre v Bělehradě vždy dvakrát ročně vzdělávací kurzy TOP 50.
Klíčem k úspěchu jsou kvalitní a proškolení obchodníci
O TOP 50 Společnost Zepter International ČR přikládá velký význam vzdělávání svých reprezentantů a manažerů, a proto pořádá již od podzimu roku 2007 ve spolupráci s International Education Centre v Bělehradě vždy dvakrát ročně vzdělávací kurzy TOP 50. Cílem TOP 50 je: 1. Rozvinout každoročně 50 nových úspěšných manažerů 2. Vytvořit nové členy TOP manažerského týmu, kteří:
3. Zvýšit obrat a posílit manažerský rozvoj současných regionů |
Jedním z hlavních faktorů, které ovlivňují úspěšnost každé firmy v přímém prodeji, je množství aktivních reprezentantů a manažerů zapojených do byznysu. Zároveň ale dáváme velký důraz na kvalitu manažerů, a proto z nových reprezentantů vybíráme ty nejlepší, kteří se mohou zúčastnit tříměsíčního manažerského vzdělávacího semináře s názvem TOP 50. V jeho rámci je kladen hlavní důraz na následující oblasti: vytvoření skupiny obchodníků, jak s členy svého týmu pracovat a komunikovat a rozvoj osobnosti nového manažera. Cílem TOP 50 je rozvinout každoročně padesát úspěšných manažerů, kteří pomáhají společnosti expandovat v rámci celé České republiky a šíří myšlenku „mise zdraví, krásy a úspěchu“ společnosti Zepter.
Zepter franšíza pro nejlepší manažery
Úkoly manažera v přímém prodeji jsou v podstatě identické s těmi, které mají manažeři v „tradičních“ firmách – poskytují lidem ve svém týmu vize, cíle, jasné úkoly, motivaci a jsou zodpovědní za plnění plánu a průběžnou kontrolu stanovených cílů. Důležitou součástí jeho každodenní práce je nejen plánování a organizace práce reprezentantů, ale také trénink obchodních dovedností, pomoc při obchodních jednáních a poskytování zpětné vazby.
V přímém prodeji je důležité, aby každý začínající reprezentant měl ve svém manažerovi pozitivní příklad. Zatímco obchodník začátečník má obvykle nízké kompetence, a proto potřebuje více přímého direktivního řízení a intenzivní tréninky, zkušený obchodník s vysokými kompetencemi potřebuje mít možnost dalšího růstu a nových výzev. Z tohoto důvodu nabízíme úspěšným reprezentantům účast na manažerském školení TOP 50 a průběžně je motivujeme soutěžemi o hodnotné ceny. Těm vůbec nejúspěšnějším nabízíme v rámci projektu „Zepter – partner podnikání“ možnost začít samostatně podnikat s minimálními vstupními náklady a založit si vlastní regionální obchodní kancelář na principu franšízy.
Jitka Franzová,
trénink manažerka Zepter International
Více o pracovních příležitostech v Zepter International najdete na www.zepterprace.cz.
Nejsou žádné komentáře